2016. február 24., szerda

az van

hogy igy tele szaladt a csukam ezzel a "fogyokura" dologgal.
Amikor abbahagytam az elsportot, valoszinu annak koszonhetoen nem hiztam el, hogy napi 3x setaltam a kutyaval. 1 ev utan kezdtem ujra sportolni, azt hiszem a szervezetem megcsomorlott kicsit es kellett a piheno. Azota is sportolok. Pont azon gondolkodtam a napokban, hogy mennyire nincs SEMMI rendszer es allandoasag az eletemben. Az egyetlen allando dolog, hogy ugyanabban a varosban elek 7,5 eve es ugyanazon a munkahelyen dolgozom. De nincs normalis rendszer a munkabeosztasomban, ezaltal semmiben az eletemben.
Amikor elmegyek nyaralni (ha nem szorfozok) akkor altalaban a sport is abba marad, mindig ujra es ujra kell kezdeni. Ezzel amugy nincs is semmi baj. Sose voltam elhizva, azt hiszem a max olyan 69 kg volt 2012 ev vege fele. Aztan lement, tavaly amikor elindultunk Balira 65 voltam. Na azota se voltam annyi. Valtozoan olyan 66-67 korul mozgok. Na most az utobbi idoben kicsit megszallott lettem, hogy marpadig nekem le kell fogynom, vissza kell mennem, stb. Igazandibol, az egyetlen dolog ami igazan valoban zavar magamon az a combom. Mult heten mar ujra 65-el kezdodott a kiloim szama, hurra, de szuper stb. Na ez egy napig volt, aztan szepen vissza is maszott.
Es akkor elkezdtem gondolkodni.

Tenyleg? Tenyleg ezen akarom rugoztatni magam? Van egy parom, aki nagyon meg van elegedve a latvannyal. Nem akarok 5-10kg-t fogyni es semmi esetre nem akarom lefogyni a ciciket.

A nyul mar elore koszon az allatkertben annyi salatat zabalok. A csirketol mar rosszul vagyok lassan, voros hust en meg szinte soha nem keszitek. Nem iszom kolat (mintegy gyujtonevkent hasznalva az osszes cukros lottyre) max 1l/ev kb, azt is csak azert, mert kell a Bacardihoz ;)
Nagyon keves alkoholt iszom, napi 1,5-2 l viz altalaban megvan, facsart narancs stb.
Edesszaju vagyok, de tudom korlatozni magam.
De hogy en azon gondolkodjak, hogy a puffasztott rizsben (amit az amugy nagyon szeretett pekaruk helyett probalok meg zabalni) mennyi szenhidrat van, meg hogy lehet, hogy nem kene vajat ennem egyaltalan, na ebbol lett most elegem. HOgy a napi egy pasta del nata-t (vagy mi a banat, Portugalia egyetlen ertekelheto dolga) ehetek csak, hogy reggelire allandoan feherje turmixot eszem, mostanaban mar neha vacsorara is, es meg mindig nem tudok fogyni (kiloban) hat a fa...m..
Mert persze meg kozbe edzek, nem keveset, 3-4 heti mozgast probalom tartani. De ez is. Ugye mar kikupaltam magam, hogy zsiregeto pulzusszam, stb (ilyenekkel nekunk sose kellett foglalkoznunk, mi allokepessegre mentunk :)), na en lemegyek futni, lepek 2 gyorsat, es mar 165 a pulzusom (nekem a zsiregeto olyan nagyon max 150, de inkabb alatta)
Mondjuk nekem mindig az volt a legnagyobb parám, hogy majd az fog tortenni, hogy minden evben felkuszik 2-3 kg es hoppacska, maris +15-nel jarunk. Nem tortent meg, de sajnos ala kell irnom, hogy asszem oregszem. Regen eleg volt ha abbahagytam a nassolast es fogytam. Ma mar nem eleg... Persze, nincs lehetetlen csak tehetetlen.. :))

8 megjegyzés:

  1. szia, bocsi hogy így ismeretlenül, de milyen magas vagy ehhez a súlyhoz? szerintem csinos vagy, és a "klasszikus" nádszálság tényleg csak sanyargás árán tartható, nem éri meg.

    egy régi olvasó aki még góbén tanult :D és picit élt svájcban is

    VálaszTörlés
  2. Ez nem tűnik vészesnek.

    Sajnos ez a korral jár. :( Huszonévesen nekem se volt semmi gondom. Aztán harminc körül észleltem, hogy tenni kell már több mindent. 35 voltam amikor combomon, derekam körül makacsan megmaradtak a zsírpárnák. Odafigyeléssel, diétával kordában tartható.
    Amúgy a tudomány is arról,ahogy öregszünk egyre nehezebb tartjuk a súlyunkat. Emellé még párosul pl fogamzásgátlók áldatlan mellékhatás pl máj, vese, szöveti problémák, vérnyomás, szív érrendszeri baj stb. ( hiába alacsony a hormon tartalma a gyógyszernek. 40 körül a nők többségénél előjött betegségek erre vezethetőek vissza.

    Ez egyébként ördögi kör. Én is szenvedek tőle. Egyszer kicsúszik az ember talpa alól a talaj, felszalad 5-8 kg már nem tudja visszahozni. :( 50-60 évesen meg azt veszi észre, hogy van rajta 15-20 kg túlsúly.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem dramai, izmos vagyok de a testzsirbol lehetne csokkenteni :D
      Nem szedek fogamzasgatlot es aldom az eszemet erte barmikor eszembe jut illetve latom a baratnoimnel a kovetkezmenyeket.
      Le lehet fogyni kortol fuggetlenul ugye erre irtam h nincs lehetetlen csak tehetetlen. Az mas kerdes h idosebben illetve nagy tulsullyal eleg jelentos melot kell belerakni. csak nekem ez a par kilo most nem eri meg azt amivel jar.

      Törlés
  3. komolyan, hol repultel? en is azzal kezdtem termeszetesen :)
    164 mely vagyok, ahogy anyukam szokta mondani
    koszonom, de amugy igen, azon gondolkodtam, hogy ok, leszek 3-4 kiloval kevesebb. es? en nem tudok igy elni allandora, szeretek enni, elvezni az eletet az meg nem jon ossze ezzel, hogy joforman az agyamra megy ha nem "megfeleloen" etkezem

    VálaszTörlés
  4. első vagyok.
    budaörsön, 15 évesen, jószerével egy másik időszámításban. a szüleim abszolút nem támogattak ebben, nagyon féltettek, úgyhogy csak egy szép repülési szezon emléke maradt :) később meg már elgyávultam, nem is kerestem az alkalmat, de mindig nosztalgiával nézegetlek benneteket odafönt :)

    VálaszTörlés
  5. nagyon helyes. én is megfigyeltem, hogy ha ezen a kaja dolgon rugózok egyfolyában, és görcsösen figyelem, mit eszem, tuti nem fogyok. én akkor fogyok, ha baromira elfoglalom magam és nem a kaja a központi témája az életemnek. mondjuk, a dolgohoz az is hozzátartozik, hogy a korral egyszerűen lassul az anyagcsere, én pl nem eszem többet mint 5-10 éve, mégis, úgy 35 éves korom felett feljött rám négy-öt kiló, és nem hajladó lejönni. most éppen azt a diétát próbálom, hogy nem tagadok meg magamtól semmit, épp csak negyedével kevesebbet eszem mint amennyi jól esne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lassul igy van :( meg a mi metabolikus rendszerunk eleve sokkal szarabb mint egy pasinak, igy jartunk :) elokerultel mar? Mennyire volt szuper jo? :D

      Törlés