2015. december 15., kedd

Brazilia

Ha valaki aggodott volna, hogy mi van velem :D

Szoval elleptem egy kicsit melegebb eghajlatra, hogy vegre valahara ugy erezzem, hogy fejlodott is valamit a a kite surf tudasom. Hosszu sztori roviden, tul sokat fizettem mar oktatoknak, sokkal elobb meg kellett volna vennem a sajat felszerelesem es menni es csak gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni. Sokadszor jovok ra, hogy nem ordogtol valo dolgok ezek, csak csinalni kell...

Szoval nem volt tul sok idom (minden relativ), de annyi semmikepp, hogy olyan utat tervezzek ami csak 2 nap oda es 2 vissza. Egyiptom is kiesett, Marokko is, igy ugy dontottem, hogy elmegyek Braziliaba, ami 1: a vilag egyik (ha nem a) legjobb kite helye, 2: viszonylag rovid ido alatt oda lehet erni.
Ket hete szerdan indultam es most vasarnap este ertem haza.
Szuper ut volt, habar nem igy indult. Megerkeztem a vilag legjobb kite helyere, ahol 365 napon fuj a szel egy evben, kiveve amikor en ott vagyok persze. A palmafuck arnyekaban, koktelokat kortyolgatva a fuggoagyban

mar mar majdnem elkezdtem magam sajnalni, amikor is vegre megerkezett maga a SZÉL. Nem reszletezem mennyit es hogyan fejlodtem, de a vegere nagyon jol sult el a dolog. Amugy a hely maga, ahogy Anyukamnak reszleteztem, kb akkora mint Bakonycsernye Also (semekkora), csak helyiek vannak meg kite-osok. 3-4 etterem, kb ugyanennyi uzlet. Semmi erdekfeszito. Koszos, tele szemettel, valamint az ut pont a faluban ert veget. A friss gyumolcsleveket cukorral adjak ha nem szolsz, ami nekem annyira elet ellenes, hogy mindig elfejtettem szolni, mert szamomra ilyen nem is lehetzik.... Orditanak az igehirdeto helyek esti kozos eneklesei, viszi a szel a hangot az egesz faluban, vidam ez :))

Szoval 2 lagunaban lehetett igazan tanulni, abbol is inkabb csak az egyikben mondjuk. Na ez az egyik pentekre annyira tele lett, hogy azt mondtam, inkabb atmegyek a tengerre. Es milyen jol tettem!!! Szoval sokat fejlodtem, sikerelmennyel jottem haza. Ebbe a lagunaba helyi busszal lehetett eljutni. Nekem azt mondtak 2.50 real-ert, ami kevesebb mint 1 euro most. Na en mondjuk 1.75-5.50-ig fizettem mindent, csak rohogtem. Braziliaban semmi sem surgos, de a busz, a busz az nagyon siet!! Eleve jon 2 egymas utan (vagy epp 3) majd fel oraig semmi. Amelyik jon, az is inkabb csak lassit, mintsem, hogy megall, persze, tok vidaman fel lehet ugralni ra egy akkora hatizsakkal mint en, plusz a szorf a kezemben...

A hotelt egy holland hazaspar uzemelteti, mi meglepo, tele is volt hollandokkal. Szuperul otvozte a hotel es a hostel jo tulajdonsagait. Privat szfera, nyitott, baratsagos, szuper arcokkal. Olyan emberekkel talakoztam ez alatt a par nap alatt, hogy kb konyvet lehetne irni rola. Egy holland srac, aki 2 heten at kiteozott, 320 km-t tettek meg, Jeep-ek kovettek oket a parton kozben, zsenialis trip. Aztan egy idosebb pali, aki vagy 5x-os Amerika Sail gyoztes, amugy profi fotos, Vogue, Playboy ilyeneknek fotozott. Most meg kint all a parton nap kozben es fotozza a kiteosokat, majd 2 uveg golyoert eladja a kepeket. Aztan volt sved par, akik 5 hetre voltak, jottek, mentek, itt is ott is kiteoztak, ugyanez holland par, kanadai fiu, lengyel par, aki Amsterdamban el. Holland hazaspar ket gyerekkel. Apuka az igazi ferfias, szorfos jelenseg. Magas, szoke felhosszu haj, 2 dkg zsir nincs a testen. Medenceben uszkal a lanyaval, tipikusan a fajta, aki a lanyaval a megtestesult hercegnokent banik, jo volt nezni. Azon mondjuk mar jobban elgondolkodtam, miert kacsintgatott nekem a reggelinel, de mondjuk gondolom latta, hogy mekkora mellem van, mas miatt nehezen tudom elkepzelni.



A hotel kozvetlenul a dunek mellett volt, csinaltunk is egy jo kis turat ilyen mini, nyitott dzsippel az egyik szel mentes napon.
A helyiektol nagyon ovtak engem. A leirasok is, ismeroseim is, illetve az elso emberek is amikor megerkeztem. Ez nem volt tul szerencses, mert kialakitott bennem egy olyan eloiteletet, ami nem kellett volna. Akivel kontaktba kerultem kedves volt, vizzel kinalt a buszon a nap vegen, amikor latta, hogy kicsit mintha faradt lennek, stb. Persze, ovatosnak kell lenni (egy ilyen kite cucc nekik kb az eves fizetesuk), de nem szabad annyira ferde szemmel nezni, amennyire en az elejen tettem.

Teljesen feltoltodve jottem vissza. Ugyanakkor teljesen leharcoltan is. Olyan seruleseim lettek, amik jo, ha az uj evre elmulnak majd. Es egyre kevesbe birja a borom a napot, nap kiuteseim lettek, az utobbi evekben ilyen majfoltok (pigment foltok?) jonnek ki a fejemen a naptol (barmi jo otlet, hogy lehet halvanyitani?? a nitrogenes lemaras es a citrommal valo dorzsogetes kozotti, hatasos megoldas erdelne, ha valakinek van jo otlete). Meghat ugye azert csak az Egyenlitonel voltam.
Hat igy tortent... Majd vasarnap megerkeztem Zurichbe

12 megjegyzés:

  1. Szuper képek, én is egy kicsit feltöltődtem tőlük. :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, van májfoltra kence, igaz Ausztriából rendelte a doki de kihozták a pesti gyógyszertárba. Nekem is pont akkor kezdődött mikor Egyiptomba mentünk 5 évre. Most hirtelen a nevét nem tudom de megyünk rövid időn belül az orvoshoz, meg tudom kérdezni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de jo lenne, nagyon koszonom! megirod majd nekem legyszi?

      Törlés
    2. Persze, megírom. Csak legyen orvos aki felírja. Ha pesti vagy akkor az orvos elérhetőségét is elküldhetem privátban.

      Törlés
    3. Hm jo kerdes, mert ugye en kulfoldon vagyok. Ha meglesz a nev futok egy kort kint es ha nem sikerul, akkor probalkozom itthon

      Törlés
    4. OK, a napokban megkérdezem csak az ünnepek miatt alig dolgozik valaki.

      Törlés
  3. Persze, teljesen ertheto. Nem surgos, akkor sem tortenik semmi ha csak januarban ersz el barkit is. Eleve koszonom hogy segitesz :)

    VálaszTörlés
  4. Pigmanorm a neve talán. Az orvost még nem kérdeztem meg de a neten megtaláltam és emlékeim szerint ez volt. Azért majd rákérdezek. Német vagy ausztriai.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. uuuh, koszi es mar meg is rendeltem. valamilyen csoda folytan talaltam egy oldalt, ahol recept nelkul is kiszallitjak. kivancsi vagyok! neked jo volt? Kellemes karacsonyt!

      Törlés
    2. Az tényleg csoda mert itthon receptköteles, ill. nincs is, futárszolgálat hozza. Azért még nem vagyok teljesen biztos benne hogy ez volt de úgy emlékszem. Biztos csak akkor lesz ha az orvostól is megkérdezem mert neki a kartonomon fel van írva. Az tényleg szerencse hogy recept nélkül is meg tudod szerezni, bár Kairóban mi is mindenhez hozzájutottunk orvos nélkül. Én csak kis felületen használtam, arra jó volt, mert a kezelés alatt nap nem érheti. Mi pedig 8 éve Afrikában nehezen tudunk a nap elől elbújni. Majd ha végleg hazajövünk, akkor fogom újra használni télen.

      Törlés
    3. igen, itt is altalaban venykotelesen talaltam, ez egy brusszeli oldal. ami azert is jo, mert 1, kb 3 het lenne csak idopontot kapni a dokihoz itt most szerintem 2, csak a receptfeliras kb ugyanannyiba kerulne mint a krem maga..

      Törlés